Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kierownica myszkuje przy wyższych prędkościach (>70 km/h)
Mateusz93 
świeżak
Zakochany w błocie.


Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 1
Skąd: KWA
Wysłany: 2017-11-22, 16:23   Kierownica myszkuje przy wyższych prędkościach (>70 km/h)

Cześć!

To mój pierwszy post na forum, więc pragnę się przywitać.
CZEŚĆ! Jestem Mateusz i zazwyczaj czas w terenie spędzałem tak:

(nie wiem czemu się nie wyświetla, powinno być: https://zapodaj.net/89445498b02e9.jpg.html )
ale mająć w domu Jimnego (świadomy wybór), postanowiłem dać mu szanse i trochę pojeździć.

Widziałem na forum, że jest kolega z Podbeskidzia (wspominał o BB), może masz ochotę się gdzieś wybrać? Lekki teren, mam mało doświadczenia w samochodowym upalaniu.

a teraz do sedna:
Jamnik przy prędkości >70 km/h dostaje wibracji na kierownicy (sprawdziłem VIN, nie podlega akcji serwisowej). Ciśnienie w oponach wg tabliczki, testowane na letnich i zimówkach, na różnych felgach.
Macie pomysł co to może być?
Ktoś się kiedyś z tym spotkał? ;)

Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam!
Mateusz
 
     
art5525 
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-11-28, 13:53   

Sprawdź amortyzator skrętu, może to on zawodzi?
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: Kampinos/Gdynia
Wysłany: 2017-12-06, 22:12   

W tym aucie nie ma amortyzatora skrętu.

Zacytuję siebie:

Cytat:
Powody telepania kierownicą mogą być różne. Zużyte końcówki drążków, łożyska zwrotnic, luzy na panhardzie itp... żeby nie rozbierać auta co tydzień tu również zastosowałem radykalne rozwiązanie - wymieniłem łożyska zwrotnic, wszystkie końcówki drążków, tuleje drążka panharda, przy okazji przyszły też nowe uszczelki kul. Łożyska piast były jeszcze dobre, ale miały już ponad 100 tys. przebiegu, więc profilaktycznie również je wymieniłem.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
art5525 
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-12-07, 08:20   

Oj, ja mam założony amortyzator skrętu i jest ok. Samochód trzyma się drogi. Nic się nie dzieje. Miałem poprzednio samuraja i tam był problem, ale tam nie było amortyzatora skrętu.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: Kampinos/Gdynia
Wysłany: 2017-12-07, 12:38   

W jimnym amortyzator skrętu maskuje problem, ale go nie rozwiązuje.
Oryginalnego nie ma, da się dokupić akcesoryjny.

To tak jak byś zamiast się myć używał tylko dezodorantu ;-)
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
cybersat 
świeżak


Dołączył: 06 Sty 2018
Posty: 1
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-01-06, 16:41   

Witam tez jestem nowy na forum i z tego miejsca też chciałbym się przywitać, i też posiadam ten sam problem w moim JIMNY rocznik 2005, więc zregenerowałem zaciski hamulcowe które były zapieczone i już jest trochę lepiej teraz telepie kierownicą przy prędkości między 70 a 80 i tylko wtedy, prawdopodobnie zaciski pokrzywiły tarcze wiec jeszcze muszę je wymienić i mam nadzieje że problem zniknie.

ps. a co to za akcja serwisowa?
 
     
michw 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Sanie
Wysłany: 2018-11-03, 05:58   

Zakładanie amortyzatoru skrętu tylko maskuje problem i w dodatku nie do końca. Przyczyną jest zużycie łożysk zwrotnicy w kołach przednich. Problem i jego naprawa jest pokazana na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=LDpvnEISziA

Aby nie wymieniać łożysk serwis Suzuki ma na tę okazję program naprawczy.
- wymiana tulei tylnych wahacza przedniego i zastosowanie podkładek wg biuletynu Suzuki w celu poprawy jazdy (likwidacja efektu niewyważonych kół). - Nie pamiętam tylko czy ten biuletyn miał jakąś nazwę/numer.

Efekt jest taki, że pomogło, ale 100% efektu nie ma. Wymiana łożysk nieunikniona :-(
_________________
Suzuki Jimny '08 1,5 DDIS
 
     
KarolSawiak 
świeżak


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-11-05, 23:20   

michw napisał/a:


Aby nie wymieniać łożysk serwis Suzuki ma na tę okazję program naprawczy.
- wymiana tulei tylnych wahacza przedniego i zastosowanie podkładek wg biuletynu Suzuki w celu poprawy jazdy (likwidacja efektu niewyważonych kół). - Nie pamiętam tylko czy ten biuletyn miał jakąś nazwę/numer.

Efekt jest taki, że pomogło, ale 100% efektu nie ma. Wymiana łożysk nieunikniona :-(


To zamiast tej wymiany tulei lepiej już założyć amortyzator skrętu który posiada większość samochodów terenowych.
 
     
michw 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Sanie
Wysłany: 2018-11-08, 07:01   

KarolSawiak napisał/a:
michw napisał/a:


Aby nie wymieniać łożysk serwis Suzuki ma na tę okazję program naprawczy.
- wymiana tulei tylnych wahacza przedniego i zastosowanie podkładek wg biuletynu Suzuki w celu poprawy jazdy (likwidacja efektu niewyważonych kół). - Nie pamiętam tylko czy ten biuletyn miał jakąś nazwę/numer.

Efekt jest taki, że pomogło, ale 100% efektu nie ma. Wymiana łożysk nieunikniona :-(


To zamiast tej wymiany tulei lepiej już założyć amortyzator skrętu który posiada większość samochodów terenowych.


No tak, pod warunkiem, że się chce zamaskować problem, a nie go naprawić. Trzeba pamiętać, że amortyzator skrętu nie jest remedium na wszystko co jest związane z drganiem kierownicy.
_________________
Suzuki Jimny '08 1,5 DDIS
 
     
KarolSawiak 
świeżak


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-11-13, 16:59   

A te cudowne sztywniejsze tulejki do maskowania efektu niewyważonych kół to nie maskowanie problemu? - to dopiero rzeźba jest , powinni od razu dać tulejki z metalu, kiermanka będzie jak przyspawana. Mnie uczyli że po to są miękkie tuleje i amortyzatory, aby redukować drgania, a jak są luzy na sworzniach i łożyskach to się je wymienia albo kasuje. Amor skrętu zaś jest po to aby przy wjeździe w koleinę czy uderzeniu np w korzeń kierownica nie wyrywała rąk. Zazwyczaj takie akcje były w autach bez wspomagania, że kiermanka łamała kciuki kierowcy w terenie przy nieumiejętnym trzymaniu (kciuk w środku, a nie na zewnątrz). Teraz ludzie o takich rzeczach zapomnieli jak BHP.
 
     
michw 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 03 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Sanie
Wysłany: Dzisiaj 0:42   

Wcale nie pisałem, że te tuleje są twardsze. Są to normalne fabryczne. Bardziej skupiłbym się na tych podkładkach, które kasują luz, a tuleje wahacza, to raczej przy okazji. Wcale też nie twierdze, że zastosowanie tego zalecenia Suzuki jest ok. Jestem jak najbardziej za tym, żeby wymienić łożyska. To jedyny pewny, profesjonalny sposób.
_________________
Suzuki Jimny '08 1,5 DDIS
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.