Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
opony do terenu
hubertus 
świeżak


Wiek: 32
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 1
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-06-25, 11:07   opony do terenu

Witam zakupiłem niedawno Jimny Santana 2002 rok silnik g13bb. Samochód ma być wykorzystywany wyłącznie w terenie jako samochód myśliwego. Po przeczytaniu informacji na forach jestem zdania, że w moim wypadku najlepiej poradzą sobie opony bieżnikowane typu MT. Wydaje mi się że kopia simex będzie dobrym rozwiązaniem, chyba że ma ktoś inne doświadczenia to słucham. Teren raczej płaski bez stromych podjazdów dużo podmokłych łąk mało bagien i torfowisk, chciałbym również aby ta opona została na zimę. Moje pytanie tyczy się rozmiaru jaki mogę zamontować na oryginalnym zawieszeniu? Tylko proszę nie odsyłać mnie do lektury innych forów gdyż tam każdy pisze co innego jeden 215/75/15 drugi 215/80/15 a trzeci 205/70/15. Mam oryginalne felgi aluminiowe o rozmiarze 5,5*15JJ ET nie mogłem odczytać, opony 205/70/15 jednak typowa szosa. Chciałbym założyć coś większego aby zwiększyć nieco prześwit, jednak w tej kwestii nie jestem do końca przekonany gdyż nie chciałbym co chwila robić łożysk. Z tego co wiem to wymiary nalewek mogą się różnić w zależności od producenta.
_________________
Jimny Santana 1.3 G13BB
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: Kampinos/Gdynia
Wysłany: 2015-08-21, 18:41   

Jeśli nie masz liftu zawieszenia to 215/75R15.

Jeśli masz lift to można zawalczyć z 235/75R15.

Gorzej że mocy mało. Większy silnik/wolniejsze przełożenia do mostów...
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
wojlic 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: Rudawy Janowickie
Wysłany: 2016-02-18, 20:24   

ja mam aktualnie bfg mt 235/75 i szczerze to przy oryginalnych przełożeniach w terenie jest stanowczo za szybko. No i bez bodyliftu niestety przyciera czasem.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: Kampinos/Gdynia
Wysłany: 2016-02-28, 20:06   

A masz lift zawieszenia?
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
wojlic 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: Rudawy Janowickie
Wysłany: 2016-03-03, 20:52   

inaczej by nie wlazly. standartowe 2 cale.

to by nie przeszkadzalo, ale przypadlośc wszystkich suzuk - za szybki reduktor nie pozwala w pełni wykorzytsac ten rozmiar. Mój starutki SJ413 dopiero po założeniu reduktora od 410 jeździł tak jak chciałem.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: Kampinos/Gdynia
Wysłany: 2016-03-03, 21:01   

Ja mam 215/75R15, lift 2 cale i silnik 1,6. W tej konfiguracji dobrze jeździ nawet na seryjnych przełożeniach, ale rozważam większy rozmiar...
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
wojlic 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: Rudawy Janowickie
Wysłany: 2016-03-03, 21:08   

mi nie lezą. na szosie męka , zwłaszcza w gorach. W terenie niby lepiej bo większe, ale z drugiej strony przełożenia nie te. jakos takoś jak niektórymi dziewczynami, niby ladna , zgrabna a wnerwia :)
Juz kupiłem go z nimi, to nawet się cieszyłem, ale będą do wymiany.
przyzwoit bfg mt k2. jak kupie mniejsze to wystawię.
 
     
lopes1987 
nowicjusz
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 32
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: Rzepedz (Bieszczady)
Wysłany: 2016-11-28, 14:01   

Ja ostatnio zakupiłem oponki 235 75 15 rosyjskie Cordiant off road. wzór biężnika bardzo zbliżony do BFG KM1. Naprawde kawał gumy i w super cenie. co do liftu jest 3 cale i jest wszystko super a co do mocy to włożone są przełożenia 4.3. Dużo w temacie pomógł mi kolega KSikorski.Innej kompilacji nie chce ta jest optymalna.
 
     
Nightfury 
nowicjusz


Wiek: 52
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Woking UK / Warszawa
Wysłany: 2018-03-25, 21:20   

KUMHO KL71 195/R15. Samochód bez przeróbek. Opony są używane, ale porządnie dziś mieszały i do domu wróciłem. Na szosie bez kłopotów, nie są hałaśliwe.

R
 
     
parol 
świeżak


Dołączył: 06 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-02, 06:37   

Pytanie czy nie szkoda jeździć w oponach typowo do terenu, na drogach utwardzonych. Bieżnik pewnie szybko się ściera, w tego typu sytuacjach.
 
     
damianz 
rozgadany



Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-02, 10:23   

To trochę oczywiste, że opony z przeznaczeniem do jazdy w trudnym terenie powinny w pierwszej kolejności właśnie tam być używane.

Podobnie jak nie powinno się używać opon szosowych do jazdy w terenie - bo nic z tego dobrego nie wyniknie. Najlepiej mieć dwa komplety opon - do jazdy w terenie i jazdy po utwardzonych drogach - i z tego co wiem, to sporo osób tak właśnie robi.

Fajnie zostało to jeszcze tutaj opisane: http://asbautomat.pl/czes...rtyment-wybrac/
_________________

Ostatnio zmieniony przez damianz 2019-08-14, 06:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Nightfury 
nowicjusz


Wiek: 52
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Woking UK / Warszawa
Wysłany: 2019-08-02, 22:42   

Oczywiście, że jest kilka różny (często przeciwstawnych) wersji "najlepiej".
Jak dojechać w oddalony teren? A to zależy, jak bardzo oddalony, prawda? Jak mam 50 - 150km, to jadę na MT. A jak 1500km, to upycham je do środka i walę na szosowych. Jakich szosowych? Znowu: jak zimą, to na zimówkach, a poza tym zwykle na AT. Ale jak już dorobiłem się MTków, to po co mi AT? Wobec tego kupiłem zwykłe, szosowe opony i tych używam do granicy "lasu".
Tutaj rodzą się dwa kolejne pytania:
- jak upchnąć MT i całą resztę szpeju w Jimnym?
- gdzie zostawić opony szosowe, jak wjeżdżam w "las"?
Wniosek: Jimny nie nadaje się na wyprawy. I słusznie. Jest zdecydowanie za mały - aż dogranicy "lasu". Ale mój porfel jest jeszcze mniejszy, więc i tak będę nim podróżował. Wolę dobrego, dofinansowanego Jimnego od niedociągniętego, pełnowymiarowego 4x4.
Mam teraz 3 komplety kół: MT, zimowe i szosowe. Ciekawi mnie, jak bardzo moje zimówki sprawdziłyby się w roli AT? Bo - jak już pisałem - po śniegu rwą, jak dziki, więc może i na małe błoto by się nadały? I na średnie podjazdy? Czyli - jak ATki?..
Pozostaje kwestia wytrzymałości na nierówności i dziury, bo AT są zdecydowanie mocniejsze od szosowych. Ale że Jimny jest leciutki, to może by i zdały egzamin w razie potrzeby?
Odpowiedzi na pytanie "gdzie trzymać to wszystko" wybiega daleko poza niniejszy temat.
R
 
     
rafal 
nowicjusz


Dołączył: 15 Wrz 2018
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-19, 13:32   

Opony do terenu to często opony o wartości przekraczająćej połowę wartości auta. Mam na myśli opony klasy premium.

Jestem ich zwolennikiem, bo dobrej klasy opony, zapewniają bardzo dobrą przyczepność. Dobra przyczepność, to większe bezpieczeństwo, to krótsza droga hamowania - a jak wiadomo ma to znaczneie, zwłaszcza w zimowej aurze.

Proponuję sprawdzić jeszcze: opony zimowe debica 205/55 r16 https://www.sklepopon.com...bica/205/55/r16
Może ktoś już to użytkował?
Ostatnio zmieniony przez rafal 2019-08-27, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Nightfury 
nowicjusz


Wiek: 52
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Woking UK / Warszawa
Wysłany: 2019-08-19, 17:05   

No tak. Ja celuję zwykle w używane, bo to i tak wyczerpuje moje możliwości spędzania czasu na bezdrożach.
 
     
zens 
rozgadany



Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 80
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-14, 13:31   

Kupując opony, trzeba brać pod uwagę takie czynniki, jak to gdzie na takich oponach bedzie się jeździło. Jeżeli będzie to teren, to moim zdaniem opony nie powinny być zbyt wąskie. Chodzi w dużym stopniu o to, aby dobrze się jeździło w tych wszystkich koleinach. Aby powierzchnia styku była możliwie jak najszersza.
Na http://teddymotorsport.co...rzystepna-cene/ wrzucam artykuł o tematyce opon.
 
     
Nightfury 
nowicjusz


Wiek: 52
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 29
Skąd: Woking UK / Warszawa
Wysłany: 2019-11-15, 14:16   

Tak i nie: jeśli błoto (czyli teren miękki), to tak. Ale góry, skały? Ja bym dyskutował. Albo mokra trawa: szersze opony nie wcinają się przez trawę i samochód ślizga sie , jak świnia na łyżwach.
Poza tym wciąż się zastanawiam, czy dobre na śnieg zimówki spełniły by rolę opon AT (w razie potrzeby), czy też mogły by się okazać za miękkie, zbyt delikatne i by się przedarły o byle co?

R
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.